„Бъдете сигурни, че ключовите хора разбират как и защо техните решения
влияят върху цялата организация.“
Шест капиталоемки компании се конкурират за клиенти на силно конкурентен и бързо променящ се пазар. Участниците влизат в ролята на мениджърския екип — съставен от финанси, производство, маркетинг и бизнес развитие. Тяхното предизвикателство е да направят правилната инвестиция в правилния момент и да постигнат изискваната възвръщаемост.
Екипите управляват стратегическите, оперативните и финансовите променливи, за да оптимизират разходите и да навлязат на нови пазари.
Необходимо е да се вземат трудни инвестиционни решения:
- Да инвестираме сега … или по-късно?
- Да преследваме всички пазари... или само някои?
- Да бъдем първи... или да бъдем последователи?
- Да изградим ефективни поточни линии... или гъвкава организация на производството?
- Да вземем заем... или да отделим собствени средства?
- Да се придържаме към доказали се практики... или да преследваме най-новите тенденции?
Екипите се научават да използват по-ефективно финансовите отчети и коефициенти като инструменти за планиране, за да повлияят положително върху продуктивността и рентабилността за период от 10 години. Работейки заедно, увеличават своето познание за сложните междуфункционални финансови взаимоотношения.
По рамките на симулацията, участниците разбират какво е необходимо, за да работят за постигането на обща цел, както и как да използват своите нови умения и идеи в реалността.
Ключови резултати
- Подобрена продуктивност чрез по-добра екипна работа, комуникация и координация;
- Обединение около голямата картина и по- задълбочено разбиране на стратегическите и тактическите инициативи;
- Подобрено умение за оптимално разпределение на ограничени ресурси;
- Увеличена чувствителност към нуждите на вътрешни и външни клиенти;
- Подобрена бизнес и финансова грамотност;
- По-задълбочено разбиране за цялостния ефект от финансовите решения.
За кого е предназначена програмата
- Всички служители с финансови отговорности в добивни, производствени или други капиталоемки компании могат да разберат взаимовръзките между отделните функции и да изградят общ език и разбиране на показателите на представянето;
- Търговски, обслужващи и консултантски компании изграждат по-добро разбиране за бизнеса на техните клиенти;
- Компании, занимаващи се с внедряването на IT решения, могат да използват CELEMI Decision Base, за да идентифицират важните за клиентите им теми;
- Бизнес училища, корпоративни университети и школи могат да използват CELEMI Decision Base, като приложна част от техните мениджърски програми относно стратегия, бизнес икономика и финансови компетенции.
Ключови концепции
- Пазарен дял;
- Рентабилност;
- Възвръщаемост на ангажирания капитал (ROCE);
- Парични потоци;
- Цена на капитала;
- Възвръщаемост на инвестициите в пазари, продукти и продукция;
- EVA™ (economic value added) по избор;
- CVA™ (cash flow value added) по избор;
- NPV (net present value) по избор;
- ABC (activity-based costing) по избор.
Какво казват клиентите
“Програмата е ефективна, защото хората от производство, продажби и маркетинг станаха чувствителни към своите нужди едни от други и разбраха как функционират отделите им.“
— Мениджър, 3М
“Oткрихме, че за нас Celemi Decision Base е наистина ценна програма. Заставайки на мястото на висшия мениджмънт, търговците ни разбраха същността на работата на нашите клиенти и подобриха своите умения да говорят на езика на клиента. Препоръчваме на всеки, който продава Oracle, да вземе участие в това обучение. Беше изключително.“
— Мениджър продажби, Oracle
“Сега разбирам влиянието, което оказвам върху финансовите резултати, и се надявам да успея да подобря нещата… Надявам се, че всеки е стигнал до тези изводи. Това е добра програма за всеки, който иска да разбере по-добре финансовата терминология и взаимовръзките в бизнеса.“
— Участник, Hewlett Pachard
Факти
Учебни материали
Настолна бизнес симулация
Брой участници
Шест конкуриращи се екипа, 12 участници общо. Възможност за паралелно протичане на няколко семинара.
Участници
Мениджъри и служители на позиции, изкисващи вземането на решения.
Продължителност
2-2,5 дни, симулиращи 10 години оперативна дейност.
Водещ
Сертифициран консултант от In Your Hands и Celemi
Езици
Български, Английски
Полезни материали
Брошура "Celemi Decision Base™" (Български) | разгледайте | |
Успешна история: "Подобряване на бизнес резултатите в труден за компанията период" в Телекомуникационна компания (Български) | разгледайте | |
Brochure "Decision Base™" (English) | разгледайте |