Способността да управлявате дори и най-предизвикателната ситуация
„Не можем да решим проблемите като използваме същия начин на мислене, който сме използвали, когато сме ги създавали!“ - А.Айнщайн
Организация без конфликти – възможно ли е? А нужно ли е?
Този повеченчески тренинг започва с изясняване на основополагащия въпрос - наистина ли желаем отстраняване и избягване на всички конфликти в организацията? Полезна ли е абсолютната липса на противоречия?
С други думи, обучението слага фокус не върху техниките, които ще ни гарантират липса на конфликти, а върху извличане на максимална полза от неизбежните предизвикателни ситуации.
Стъпвайки върху тази идея, по време на тренинга на участниците се предлага възможност да погледнат с „нови очи“ на конфликтите, в които вземат участие, и да изпробват различни техники за постигане на продуктивен диалог дори в най-напрегнати моменти.
Ключови резултати
Участниците ще придобият нови умения или ще надградят предишния си опит в следните направления:
- Отчитане на предпоставките за възникване на конфликт;
- Разпознаване на различните фази на конфликта;
- Фокусиране на усилията в посока решение;
- Налагане на контрол върху цялостната ситуация;
- Справяне с предизвикателства, свързани с емоционалното преживяване;
- Разпознаване и преодоляване на психологични защити;
- Стратегии на поведение по време на конфликт;
- Техники за управление на конфликтни ситуации.
Бизнес приложение
- Използване на конфликтите като база за развитие;
- Повишаване на продуктивността на организацията;
- Подобряване на организационния климат;
- Използване на индивидуалните опит и виждане за покачване на ефективността;
- Канализиране на усилията в посока постигане на оптимални резултати;
- Оптимизиране използването на персоналния капацитет на всеки служител;
- Налагане на контрол върху предизвикателни партньори и ситуации.
За кого е предназначена програмата
Този тренинг е подходящ за всички служители в организацията, които работят в екип, тийм лидери и ръководители от различни нива, проектни мениджъри, търговски представители, мениджъри ключови клиенти.
Ключови термини в програмата
- Що е конфликт?
- Психология на конфликта;
- Психологически защити – видове и противодействие;
- Нива на проявление на конфликта;
- Формиране на печеливша стратегия;
- Признаци за наличие на конфликт;
- Принципи на ефективната междуличностна комуникация.
Факти
Формат
Поведенчески тренинг, ролеви игри, практически предизвикателства, видео заснемане
Материали
Работни книжки, учебни материали, упражнения
Участници
Максимален брой – 15 участници
Продължителност
2 дни
Водещ
Сертифициран консултант от In Your Hands
Полезни материали
Успешна история: "Управление на конфликтите" в Производствена компания | разгледайте |