
"ОТКРИЙТЕ това, което те търсят - КУПЕТЕ това, което искате те да купят от Вас"
Превърнете Вашите планове и стратегии в ясни и ефективни продуктови тактики, които ще генерират рентабилен растеж.
Четири компании се състезават за клиенти в изключително конкурентна и бързопроменяща се пазарна среда. Участниците в симулацията влизат в ролята на управленски екипи, които се конкурират на база продукти, асортимент и цена. Те трябва да вземат правилните решения, които ще задоволят нуждите на клиента и ще осигурят желаната печалба.
Екипите управляват стратегически, оперативни и финансови променливи, за да оптимизират разходите и да завладеят по-голям пазарен дял.
Екипите трябва да вземат трудни решения:
- С каква стока да се заредят магазините?
- В колко пазарни сегмента да участват – във всички или само в избрани?
- Дълбочина или широчина на продуктовия асортимент?
- Какво количество стоки да се закупят?
- Фокус върху отделни цени или потребителска кошница?
Разполагайки с пазарна информация как клиeнтите взимат решение, екипите ще изградят продуктови визия, стратегия и тактика. Екипите ще имат възможност да разберат, как взетите от тях решения влияят върху избрания сегмент от потребители и върху финансовите показатели. Ще бъдат разгледани крайните резултати от други възможни управленски решения.
Ключови резултати
- Разбиране на ползите от подхода за управление на продуктовата категория.
- Разбиране, как да приложите основните концепции за управление на продуктовата
- категория във вашия бизнес.
- Фокусиране върху клиента — как съвместно с търговците на дребно да се извлече полза от
- информацията за потребителските навици.
- Изготвяне на убедителни планове и тактики за управление на продуктовите категории.
- Задълбочено разбиране на процеса на управление на продуктова категория.
- Източници на информация и приложението им в разработването на потребителска и продуктова стратегия.
- Избиране на правилни тактики за имплементация на избраната потребителска и продуктова стратегия с цел постигане на максимална печалба.
- Разбиране на главните фактори за растеж в избрана продуктова категория.
- Най-добри практики в прилагането и управлението на продуктовите категории с цел максимална възвръщаемост на направените инвестиции.
Основни теми
- Привличане на желани клиенти
- Нужди, ценности и предпочитания на клиентите
- Сегментация на клиентите
- Сегментация и йерархия на решенията
- Дефиниране на продуктовите сегменти
- Развитие и прилагане на йерархия на решенията по отношение на купувачите в избраната продуктова категория
- Разбиране на продуктовите категории и тяхното влияние върху търговците на дребно и доставчиците
Визия и стратегии
- Какво е визия на продуктовата категория
- Как да изградим убедителна визия на продуктовата категория, която да е уникална и завладяваща
- Какво представляват стратегиите за продуктова категория
- Развитие и тестване на стратегии за продуктова категория
Тактики
- Набор от тактики за продуктова категория
- Избор на тактики, чрез които да се осъществи избраната стратегия за продуктова категория
- Разграничаване на тактиките според вида на магазина
- Разбиране на пречките при реализирането на плана и на начините за преодоляването им.
За кого е предназначена програмата
Всеки мениджър или служител, който взема решения за продажби, дистрибуция, фирмено позициониране, асортимент на предлаганите продукти и закупуването на стоки в това число:
- Мениджър "Продуктови категории"
- Мениджър "Потребителско поведение"
- Мениджър "Развитие на клиенти"
- Мениджър "Мърчандайзинг"
- Мениджър "Планиране на асортимент"
- Анализатор "Продуктови категории"
- Маркетинг мениджър
- Бранд мениджър
- Мениджър "Бизнес развитие"
- Мениджър "Покупки"
Факти
Материали
Бизнес симулация, базирана на борд.
Брой на участниците
От 8-16 участници, разпределени в 4 екипа.
Участници
Мениджъри и други служители, които вземат решения.
Продължителност на симулацията
1,5 дни (пресъздават се 5 години от дейността на компанията)
Полезни материали
![]() |
Брошура "Category Management" (Български) | разгледайте |
![]() |
Успешна история: "Засилване на корпоративната култура в Ритейл компания" (Български) | разгледайте |
![]() |
Успешна история: "Разработване и въвеждане на стандарти за любезно обслужване" (Български) | разгледайте |